Salzkammergut 2020

Délka Všechny výstupy a sestupy jsou plánovány na 6–7 hodin
Výškový profil Schafberg: ↗ 1300 m ↘ 1300 m

Reportáž

Když jsme začátkem června přemýšleli, co s prodlouženým víkendem v červenci tak nás napadlo že pojedeme do Salzkammergut.

Jelikož sem jezdím už několik let, a znám to tu, tak jsem si řekl proč to tady neukázat taky kamarádům a nepodělit se s nimi o to množství zážitků :o)

V pátek po práci jsme naložili do aut batohy, kde nechyběl ferratový set a tradá směr Rakousko. Po několika hodinách cesty se na nás konečně usmál první cíl naší výpravy. Hora Schafberg (1783 m.n.m.) na kterou jsme lezli z městečka St. Wolfgang.

První náš výstup začal večer s čelovkami a přespání bylo naplánované na Almech pod horou. Po zhruba 2,5 hodinách stoupání nás cesta dovedla na místo noclehu, kde jsme se uchýlili k lesu na okraj louky a rozbalili spacáky. Všichni byli tak utahaní že než jsme si stačili popřát dobrou noc tak bylo slyšet jen klidné oddechování po náročném výstupu :o)

Sobota ráno byla pro všechny jako z pohádky. Nejen že nás probudil kravský zvonec, ale z místa kde jsme leželi byl úchvatný výhled do údolí ve kterém seděla ranní mlha nad jezerem a jen místy na nás vykukovalo jezero. Po snídani a zapakování naše kroky vedli dál k vrcholu. Tato hora je populární vzhledem k jejímu umístění a to přímo ve středu 3 jezer (Mondsee, Wolfgangsee a Attersee) z vrcholu je výhled na všechna tři jezera, která jsou odtud jako na dlani. Na vrcholu proběhlo focení osvěžení a pak nás čekal sestup stěnou zpět k autu, kde bylo naplánované ještě koupání před ferratou.

Po osvěžení v jezeře jsme se přesunuli ke Gossausee, kde je ferrata nad jezerem s výhledem na ledovec Dachstein a tak konečně přišlo i na trochu adrenalinu. Po necelé hodině zdolávání ferraty nám vyhládlo a tak jsme ochutnali v místním hostinci Rakouské dobroty. Následně už nastal čas na přesun na další nocoviště u Hallstattu.

Noc u jezera byla klidná aby každý načerpal dostatek energie na další den. Zapakovali jsme spacáky, usušili bivaky, posnídali a tradá na další ferratu. Po příjezdu na parkoviště, nás bohužel čekala nemilá zpráva že je ferrata zavřená. Bylo to docela narušení plánu dne, ale po domluvě co a jak dál padl nový plán, který nás nasměroval na cca hodinovou prohlídku Hallstattu a pak na další ferratu Postalmklam. Tato ferrata je v kaňonu a vzhledem k předpovědi 28C na nedělní den, byl kaňon v lese idealní volbou. Jelikož byl prodloužený víkend a do hor za podobnou zábavou vyrazilo víc lidí z ČR tak po příjezdu k ferratě se k nám dostala informace o neskutečné frontě u nástupu na ferratu. Další komplikace, ale další řešení na sebe nenechalo dlouho čekat. Přesunuli jsme se o několik metrů výš nad ferratu, kde jsou Almy a cesta na kopec Wieslerhorn (1603 m.n.m.) odkud je zase jiný pohled na jezero Wolfgangsee. Tenhle výstup nám zabral přes 2 hod a při návratu k ferratě už šlo vše jako po másle. Ferrata nám poskytla  další vzrušující zážitek v kaňonu kde pod vámi hučí voda a je zakončená výstupem podél vodopádu. Jak už je na této akci obvyklé tak na závěr dne jsme se opět přesunuli k vodě, kde byla nezbytná regenerace následně společná večeře a přesun k Traunsee na poslední noc.

Trošku v nás dřímala obava z předpovědi, jelikož slibovala déšť na pondělí. Naštěstí ráno byla obloha jako vymetená a tak další den nemohl začít lépe. K snídani byl skořicový šnek z místní pekárny a tak byl každý plný energie na poslední ferratový výstup na Traunstein. Ferrata na Traunstein byla zajímavá a hodně se zde střídali chodecké pasáže s ferratovými. Cestou naše pohledy nepřestávali obdivovat výhledy na jezero, ale také jsme po očku sledovali jak se začíná kupit oblačnost. Po 3 hod výstupu se nám najednou nad hlavou objevila chata Gmundner Hutte, což se nám velice hodilo vzhledem k předpovědi. Na vrcholku nechybělo tradiční pivíčko a gulášová polévka, která nám dodala sil před sestupem do údolí.

Poslední koupání před cestou domů a načasování se ukázalo jako povedené, protože začalo pršet až po cestě do ČR :o)

Všem zúčastněným děkuji za účast a těším se na další společnou akci, která bude zanedlouho v podobě přechodu Šumavy.